|
|
|
---|---|---|
|
|
|
In de bovenbouw maak je gebruik van een grafische
rekenmachine. Als je een nieuwe optie van je grafische
rekenmachine kunt gebruiken, is dit gemarkeerd door
nevenstaand mannetje. Aangezien er verschillende merken en
modellen grafische rekenmachines zijn, vind je in dit materiaal
geen "knoppencursus". Op de website van de Wageningse
Methode staan verwijzingen naar bronnen met informatie over
het gebruik en de belangrijkste opties van de grafische
rekenmachine.
|
||
In dit materiaal worden iconen gebruikt. Deze iconen geven de structuur van een
paragraaf aan.
|
||
Met dank aan . . . Voor het schrijven van dit materiaal is gebruikt gemaakt van hoofdstukken uit eerdere versies van de Wageningse Methode. |
||
Tot slot . . . Tijdens het ontwikkelen van dit materiaal is op 8 december 2013 geheel onverwacht onze zeer gewaardeerde vriend Leon van den Broek overleden. Leon zette zich op ongekende wijze in voor motiverend en activerend wiskundeonderwijs. Hij was wars van het aanleren van onbegrepen routines. Leon wilde dat leerlingen de schoonheid van wiskunde gingen zien en beleven - wiskunde als een onuitputtelijke bron van interessante onderwerpen en prachtige problemen. Actief met wiskunde bezig zijn - zelf ontdekken en inzichtelijk leren - stond daarbij voor Leon centraal. Het was zijn overtuiging dat wiskunde op die manier een goed te begrijpen vak wordt en dat het leerproces dat de leerlingen doormaken hen blijvend vormt. Het wegvallen van Leon betekent een zeer groot gemis voor de Wageningse Methode: hij was de geestelijk vader en drijvende kracht. We zijn Leon zeer dankbaar voor zijn uitzonderlijke inzet voor de Wageningse Methode en het wiskundeonderwijs. We zullen zijn creativiteit, gedrevenheid, idealisme en inspiratie enorm missen. |
||
De auteurs van de Wageningse Methode
|
|
|
---|---|
|
Theorie
|
|
Voorbeeld
|
|
Opmerking
|
|
Historie
|
|
Werkblad
|
|
Computer
|
|
Echt, moet kunnen
|
|
Puzzelen
|
|
Pittig
|
|
Hint
|
|
Facultatief
|